Eigen groenten kweken

18 februari 2014

Eigen groenten kweken

Vandaag 1 jaar geleden kochten mijn vriend en ik ons eerste eigen huisje. We zijn hier erg blij mee en voelen ons erg gelukkig in ons huis. We hebben hierbij ook een heerlijk zonnig dakterras. Dit jaar hebben we, nadat zelf kruiden kweken vorig jaar erg goed gegaan is, het voornemen om zelf groenten te gaan kweken op ons terras (naast deze kruiden). Dit willen we deels omdat we het leuk vinden, maar ook deels vanwege berichten over grote bedrijven die patent aanvragen op groente soorten en vanwege alle transport die vooraf gaat aan eten op ons bordje. Dan kweken we het (een deel, want zo groot is het terras natuurlijk niet) liever zelf, dat is mooi, groen en gezond.

Wij waren duidelijk niet de eersten die bedachten dat je ook op een dakterras best eten kunt kweken, er bestond zelfs een speciaal tuinboekje voor! Wij zijn erg benieuwd!

Dank voor de tip René!!

Met alle plezier Lies ;-)

Leuk Lies, kijk ook eens op www.makkelijkemoestuin.nl.
groetjes René (Arriva)

Beste Lies, wist je dat je direct kan beginnen? Heerlijke peultjes bijvoorbeeld kun je nu al binnen voor zaaien. Of eind deze maand direct buiten in de grond. Zaai ze tegen een muur of iets anders waar ze tegenaan kunnen klimmen. Leuk als eetbare groene omheining van je dakterras!

Ha José,
Wat leuk, dat wist ik niet! Ik wist wel dat paprika en rode peper nu al kon, echt heel leuk!
Groetjes,
Lies

ik ben een man van bijna 68jr en heeft al 21 jaar een bio-volkstuin allen niet op het dak
met verschillende groentes-tuinbonen-rode bieten-aardbeien-uien en een appelboom.
en elk jaar met het zaaien van plek wisselen.
voor weer wat vers grond.