Tijd om je partij te kiezen…

23 januari 2011

Tijd om je partij te kiezen…

De politiek lonkt weer naar de kiezer. Stemgerechtigd Nederland is de komende maand weer in beeld bij menig partij. In Alphen aan den Rijn is het de komende tijd voor een aantal partijen wellicht beter om nog even binnen te blijven. De regenteske houding van de bestuurderspartijen in deze gemeente, hangt menig inwoner flink de keel uit.
Al voor de vorige gemeenteraadsverkiezingen maakten VVD, PvdA, CU en CDA afspraken om nog een termijn door te gaan. Daarmee werd de wens van de kiezer bij voorbaat al genegeerd en is het vertrouwen in de politiek op de tocht gezet.
Nu volgt de antikraak affaire, met als gevolg wethouders die opstapten en de raadsvergadering niet af wilden wachten. Weer werd de volksvertegenwoordiging voor schut gezet en bleven vragen onbeantwoord.
Het meest fraaie aan alles is dat door de collegepartijen de schuld van hun aftreden gegeven wordt aan kritische inwoners en oppositiepartijen, die binnen en buiten de raad kritiek geven op deze ontstaande inktzwarte bestuurderscultuur. Zij wensen dus nog steeds niet naar zichzelf kijken. Nee, de democratie is in Alphen aan den Rijn nog niet in zicht.