Over twee weken een oplossing?

16 februari 2011

Over twee weken een oplossing?

Vandaag ontving  ik een email over de situatie op station Gorinchem, een verslagje van een overleg met ProRail en Arriva. In dit overleg is er afgesproken dat ProRail over 2 weken laat weten of ze het overpad over het spoor voor rolstoelreizigers weer terug gaan leggen. Dit probleem duurt ondertussen al 8! weken, dat is natuurlijk onacceptabel. Ik vind die extra 2 weken dan ook eigenlijk te lang. Maar goed, door vragen van de SP zit er in elk geval een beetje schot in de zaak.

Tot de oplossing van ProRail, gaat Arriva proberen alle treinen met een minder valide reiziger binnen te laten komen op spoor 1, het wel rolstoel toegankelijke spoor. Het is goed dat arriva dat doet, maar het is natuurlijk een lapmiddel wat geen lange termijn oplossing gaat bieden.

We hadden, samen met het gehandicaptenplatform Gorinchem, een actie gepland om ProRail te overtuigen van de noodzaak van dit overpad. Deze actie stellen we uit tot na het bericht van ProRail.

Maar, als er over 2 weken geen oplossing geboden wordt, dan voeren we alsnog actie!

Goezogirl

Yeah, actie! Goed bezig Lies :-)