Vervoer over water op de agenda gezet

16 februari 2011

Vervoer over water op de agenda gezet

Afgelopen woensdag hebben we de SP visie waar water is, is een weg besproken in de provincie. Wij hebben deze visie geschreven omdat de provincie geen oog had voor vervoer over water als deel van de oplossing van files. Op 25 augustus heb ik de visie aan het provinciebestuur overhandigd, maar de bespreking liet maanden op zich wachten.

Nu we het afgelopen vergadering wel behandelde, hadden veel mensen lof voor het werk dat Ap(onze medewerker) en ik op dit gebied hadden verricht. We hebben dit, sinds het aanbieden van onze visie , ook duidelijk gemerkt. Andere partijen die het eerder nooit over binnenvaart en veerdiensten hadden, hebben hier oog voor gekregen, ik ben hier heel blij mee! Het doel van deze visie was namelijk niet alleen het in kaart brengen van het probleem, maar vooral het op de kaart zetten van binnenvaart en veerdiensten.

In de afgelopen Statenperiode hebben we als SP niet alleen de agenda van de staten gevolgd, maar zijn we zelf ook vooral veel de provincie in gegaan en hebben we op de agenda geprobeerd te zetten wat er echt leeft.

Dat hebben we gedaan met een jeugdzorg rapport, een OV rapport, een woonvisie, een milieu rapport en nog veel meer onderzoeken die niet in rapport vorm zijn verschenen.