In debat in Leiden

1 maart 2011

In debat in Leiden

Gisteravond heb ik een leuk en goed debat gehad in Leiden. (voor de foto`s dank aan Emile van Aelst). Er waren ontzettend veel studenten, een indrukwekkende opkomst. De SP kreeg de stelling dat de provincie zich sterk moet maken voor een randstadprovincie. Dit is echt een stokpaardje van D66, daar stonden we dan ook tegenover.

We hebben richting de organisatie aangegeven dat dit voor ons geen hele fijne stelling is, zijnde een D66 stokpaardje. GL ging het over OV hebben met het CDA, PvdA en de VVD gingen het over bezuinigingen op cultuur hebben. Kortom, onze stelling was wat vaag en bestuurlijk. Toen de organisatie voorstelde de SP en PvdA om te wisselen op de stellingen, zou de PvdA niet meer willen komen als dat het geval zou zijn. Dus, wij hebben uiteindelijk de stelling over de randstadprovincie gedaan. En dat ging natuurlijk heel goed! Want onze plannen voor kleinschalige provincies in plaats van de megalomane provincies van D66, zijn gewoon beter! Bestuurlijk is groter namelijk zeker niet altijd beter. Nog grotere provincies is vragen om nog meer ondemocratische tussenlagen zoals Rijnmond, haaglanden, DAV en ga zo maar door.

Eva de Bakker, onze nummer 5, was er natuurlijk voor de mentale ondersteuning!

Reacties

Was inderdaad een leuke avond en wat betreft die stelling maakte je optreden toch indruk.
Vooral de uitspraak " Bestuurlijk is groter namelijk zeker niet altijd beter." was herkenbaar in de zaal en een goede afsluiter van de stelling.
Typische PVDA houding om zo te reageren op het eventueel omwisselen van de stelling.
Succes vandaag.