Onze bieb mag blijven!

27 januari 2012

Onze bieb mag blijven!

Het Rijnwoudse college is na de kritiek van de inwoners van koers veranderd. Zij zullen tot de herindeling de bieb blijven steunen. De mooie woorden van het college van Rijnwoude zijn dus slechts van beperkte houdbaarheidsdatum. Tot de herindeling zal er niet worden bezuinigd. Maar wat gebeurd er daarna?”

Vrijwilligers van binnen en buiten de SP gingen nadat duidelijk was dat de bieb in Koudekerk aan den Rijn haar deuren moest sluiten direct aan de slag. Er werden actiekaarten verspreid door het dorp en in de bieb zelf stond een grote stembus waar de inwoners hun kaarten in konden stoppen. In korte tijd zijn er meer dan 250 kaarten ingevuld en bij de bibliotheek ingeleverd. Deze zullen gebundeld worden en door de SP aan wethouder Ketel worden overhandigd. Nu de bibliotheek voorlopig is gered kunnen de kaarten dienen als aandenken om vooral niet de herindeling te zien als bezuinigingsmogelijkheid om de voorzieningen in de dorpen af te breken. Alle waardering voor de vrijwilligers van de Boekenhof die sinds jaar en dag bezig zijn om de bibliotheek op orde te houden. Dat zij in de media moesten lezen dat ze wellicht de deuren moesten sluiten is geen blijk van waardering voor het jarenlange vrijwilligerswerk dat zij doen. Zo ga je niet met mensen om. Zij zijn het die de bibliotheek als basisvoorziening voor de inwoners in stand houden. De bibliotheek is naast een ontmoetingsplaats ook een plek om te leren en te lezen.

Harre, we hebben te vroeg gejuigd, gezien de recente ontwikkelingen.

Bert,

Helaas ziet de lokale politiek de bibliotheek in Koudekerk en de bibliobus in Benthuizen weer als potentiële bezuiniging. De sociale uitverkoop gaat door. Actie is geboden