Een tocht door de familie geschiedenis

1 juli 2012

Een tocht door de familie geschiedenis

Afgelopen maandag ben ik een dag in Oudewater geweest, met mijn oom, opa en oma. Een groot deel van onze familie geschiedenis vanaf 1800 ligt in Oudewater (daarvoor trokken onze voorvaderen mee met een leger regiment), na lang zoeken hebben we al behoorlijk veel informatie over waar de familieleden woonden, wat mensen deden en welke panden nog bestaan. Dus vonden we het tijd om eens in Oudewater te gaan kijken en te lopen in de voetsporen van onze voorouders.

Één van de panden die er nog staat, is het kaaspakhuis van de firma Weduwe Pulkus en Van Aelst, in het pand zit tegenwoordig een makelaar, een keramiek atelier en er wonen mensen. Dit pakhuis stond aan de Donkere Gaard, verschillende huizen in dezelfde straat waren ook woonhuis/eigendom van verschillende familie leden.

Een andere plek die we bezocht hebben, is het pand aan de Markt Oostzijde 10, dit is de woning waar de eerste Adrianus Cornelis van Aelst in Oudewater woonde.

Ook hebben we, na een tijdje zoeken, dit bruggetje terug gevonden. Van dit bruggetje hadden we een foto met een familielid er op. Nu hebben we ook een nieuwe foto met de huidige familie :-).