Te bont!

22 januari 2014

Te bont!

De komende twee dagen heeft de bontindustrie een evenement gepland  in Brussel om bont te promoten. Ze willen het verbod op fokken van dieren voor bont en de komende verboden hierop tegengaan. Ook tegenstanders zijn hiervoor overigens uitgenodigd, onze partijgenoot Nicole van Gemert zal namens bont voor dieren het woord voeren. De bontindustrie wil zichzelf bij dit evenement neerzetten als een diervriendelijke, ethische, milieubewuste en duurzame industrie. Dit zijn ze echter absoluut niet, wil je weten waarom? Hier kun je meer lezen daarover.

Bont voor dieren bereikt in Nederland op het moment veel, steeds meer bedrijven halen bont uit de schappen (en angorawol gelukkig ook). Dit komt mede doordat consumenten bont ook steeds minder accepteren. De SP pleit al jaren voor een nertsenfokverbod en tegen bont (lees daarover hier meer), en heeft hier uiteindelijk de handen voor op elkaar gekregen. Maar we zijn er nog lang niet, er is nog veel werk te verzetten voor bont de wereld uit is.

Als jij ook niet voor bont bent en dit wilt laten weten aan de mensen die nu in Brussel aan het lobbyen zijn, kun je dat doen door een twitter bericht te sturen met #thisisfur daarin. In dat bericht kun je laten weten hoe jij denkt over bont en de bontindustrie.