Enorme verbetering woonschepenbeleid

4 april 2012

Enorme verbetering woonschepenbeleid

Sinds 2009 wordt er in de Provincie gesproken over het nieuwe beleid voor woonschepen. In 2009 was dat woonschepen beleid voor ons onacceptabel. Het leek er indertijd op dat de woonschipbewoners niet langer welkom waren in onze provincie. Er moesten veel schepen op termijn of zelfs direct wijken voor het Provinciale beleid. Hierop zijn behoorlijk veel zienswijzen ingediend door bewoners. Vanmiddag stond het onderwerp wederom op de agenda (in de commissie verkeer en milieu). Het provinciebestuur had ons een brief gestuurd. In deze brief wordt verteld dat het provinciebestuur naar aanleiding van de vele zienswijzen het beleid aan zal passen. Waar het plan was dat vele schepen op termijn weg zouden moeten, is dat nu niet langer het geval. Op 3 schepen na, kunnen de rest van de bewoners blijven wonen waar ze wonen. Ze kunnen hun schip gewoon nog verkopen, hun situatie veranderd niet. Ze leven niet langer in onzekerheid over het beleid. De SP is hier erg blij mee! Er is geluisterd naar de gegronde bezwaren van de bewoners, dat is wat mij betreft een compliment waard!

Reacties

:-) bedankt! We hebben veel te danken aan Gedeputeerde de Bondt, zij heeft er voor gekozen het beleid zo ingrijpend en positief te veranderen. En jullie hebben vooral ook zelf bijgedragen aan de verandering van het beleid, jullie inspraak is een belangrijke reden voor de aanpassing!

Beste Lies
Hartelijk dank wat je voor ons hebt gedaan,mede door jouw inzet is er een goed resultaat bereikt
Verder wens ik jou fijne paasdagen.
Met Vriendelijke Groet.
Joke en Peter

Goedemorgen Lies, klasse hoor. Enorm bedankt alvast voor alle inzet en moeite.
Ook al behoren wij tot 1 van de 3 ongelukkigen; we zijn blij met het bereikte resultaat en hopen voor onszelf op een goede afloop !
Groetjes Marco en Claudia Eekhof

Beste Lies,

Via de computer heb ik de bijeenkomst van afgelopen woensdag met belangstelling gevolgd.Er werd goed ingesproken. Ook voor bewoners van de drie schepen die volgens de provicie te dicht bij een brug liggen blijven we op een goede afloop hopen.

Met dank en groet,

Namens het Leids Woonboten Overleg