Veerpont Maassluis-Rozenburg wéér uit de vaart
Veerpont Maassluis-Rozenburg wéér uit de vaart
Na veel problemen in 2009 en in 2010 rondom het veer tussen Maassluis en Rozenburg, is één van de veerboten onlangs weer uit de vaart genomen, hij is stuk. Het is nog helemaal niet duidelijk voor hoe lang deze boot uit de vaart zal zijn. Dit betekend dat Connexxion haar dienstregeling niet uit kan voeren, 6 keer per uur varen lukt namelijk niet met maar 1 schip, tot nu toe is er 1 keer per jaar een langdurig probleem met één of beide schepen geweest. Na de problemen in 2009, heeft de SP meermaals gepleit voor een derde veerpont, om dit soort problemen te voorkomen. Want de dienstregeling is wel erg kwetsbaar als hij niet uitgevoerd kan worden als 1 van de schepen uit de vaart moet, er is geen plan B, geen reserve pont. Zeker met het op stapel staande groot onderhoud aan de A15, waardoor de hoeveelheid mensen die met dit veer mee zouden willen toe zullen nemen, was de aanschaf van een derde boot in 2009 erg wijs geweest. Dan had het schip bij grote drukte wellicht zelfs vaker dan 6 keer per uur kunnen varen.
Maar er is geen derde schip gekocht in 2009, er is ook niet terug gekoppeld aan de Provinciale Staten waarom er geen derde schip zou komen. En nu zien we het resultaat: lange rijen auto`s die lang op een overtocht moeten wachten omdat 1 van de schepen niet kan varen. Dit is dan ook de reden dat de SP wederom opheldering heeft gevraagd over de problemen rondom dit veer. Hier kun je de vragen vinden die de SP stelde(de nieuwste vragen staan helemaal onderaan de pagina). In deze vragen willen we onder andere weten wat er uit het overleg in 2009 over een eventueel derde schip gekomen is. En of de Provincie de herhaaldelijke problemen met het veer in combinatie met het groot onderhoud aan de A15 als aanleiding ziet om nogmaals te pleiten voor een derde veer. Maar ook of Connexxion iets te verwijten is en of dit niet voorkomen had kunnen worden(bijvoorbeeld met een derde veerpont). En vooral hoe we dit in de toekomst gaan voorkomen, want wat de SP betreft zijn er vaker dan acceptabel is problemen met deze veerdienst.
Reacties
Er waren vroeger (jaren 70/80) 3 veerboten. Er lag er altijd eentje keurig in reserve aan de kant en zo kon men m.b.t. onderhoud en storingen rouleren. Die is ¨natuurlijk¨ (en ongetwijfeld voor een prikkie) ooit verkocht... en zie nu nu maar dat je er weer eentje bij krijgt.
Klopt, die ligt nu geloof ik als duikplatform in Engeland(als ik het goed begrepen heb). Het wordt niet makkelijk weer een derde boot te kopen, en het duurt ook een jaar(volgens eerdere antwoorden) om een boot met de juiste technische eisen te krijgen.
Reactie toevoegen