Lies

24 mei 2021

'moderniseren CAO'?

Afgelopen week bespraken we in de staten het 'transitieplan openbaar vervoer' in Coronatijd. In dit stuk worden zware versoberingen van het Zuid-Hollandse OV aangekondigd, tot wel 30% vermindering van lijnen en uren dat er gereden wordt. De reden? Naar verwachting reizen er eind 2021 20% minder mensen met het OV. Vanuit SP Zuid-Holland waren we hier natuurlijk heel fel op tegen. Want, als je het OV een stuk slechter maakt omdat er minder mensen reizen, dan wordt het OV alleen maar onaantrekkelijker en gaan er steeds minder mensen met het OV reizen. Omdat er minder mensen met het OV gaan, door deze versoberingen, zullen er nieuwe lijnen geschrapt worden en ga zo maar door. Kortom, niet slim en een neerwaartse spiraal! Maar ondertussen steken we wel geld in publiekscampagnes om mensen in dat uitgeklede OV te krijgen. Snap jij het nog? Ik niet! Reizigers willen geen marketing en communicatie, reizigers willen gewoon goed OV dat niet te duur is, vaak rijdt én komt waar de reiziger moet zijn.

19 januari 2011

Even voorstellen

Wij zijn Harre van der Nat en Lies van Aelst, wij zitten allebei in de Provinciale Staten van Zuid-Holland namens de SP. Harre sinds 2006 en Lies sinds 2007. Voor de komende verkiezingen op 2 maart 2011 is Harre de lijsttrekker en Lies de nummer 2 in Zuid-Holland.