h

Openbaar Vervoer

30 november 2015

Veel te veel gedoe rond restsaldo OV-chipkaart

In september stelde ik samen met VVD en D66 in de Provincie schriftelijke vragen rondom het restsaldo op verlopen anonieme OV-chipkaarten en dat dit een onterechte bonus is voor een aantal vervoersbedrijven, het bericht hierover is hier te vinden. Vandaag las ik op de site van de krant Metro nog meer over de moeite en het geld die het kost om gewoon je eigen geld van je kaart terug te krijgen. Zo kost het je 2,50 om je eigen geld terug te krijgen en kost het aardig wat administratie. Voor veel mensen is dit reden om het maar te laten, en het geld niet terug te vragen. Rover en de consumentenbond zijn samen een actie begonnen tegen al het gedoe rond het terugvragen van je eigen saldo. De actie is te steunen via deze site, ik heb daar zojuist mijn steun betuigd, doe jij dat ook?

Lees verder
30 juni 2015

Treinavonturen

Gisteravond was het weer eens zo ver in de trein tussen Den Haag en Dordrecht, twee onaangenaam agressieve jongens/mannen verstoorden de rust in de stiltecoupé. Ze liepen eerst met luide muziek en luid pratend door de coupé en voelden toen de noodzaak iets tegen mij te zeggen in de 'hé meisje' trant. Ik reageerde hier uiteraard op met de vraag of ze met hun luidruchtige muziek weg wilden gaan omdat het een stiltecoupé is. Hun reactie was in eerste instantie luidruchtig te vertrekken. Hierna vonden ze het helaas nodig om nog 3 keer door de coupé te komen (het was een dubbeldekker dus ze gingen onderlangs en kwamen weer terug) met diezelfde luide muziek. Dit tot grote ergernis van de rest van de mensen. Uiteindelijk vonden ze het noodzakelijk om achter mij te komen zitten en luid te overleggen welke meisjes wel of niet aan hun wensen zouden willen voldoen als ze hen zouden bellen.

Lees verder
28 mei 2015

Zou het dan eindelijk?

Gisteren las ik dit bericht in het AD. Het niet meer hoeven in- en en uitchecken als je overstapt naar een andere vervoerder zou eindelijk in zicht moeten komen. Nou ja, in zicht... er zou eind volgend jaar zicht moeten zijn op een oplossing en als dat niet zo is gaat de minister met regels komen (als je dat goed leest, kan dat zicht moeten zijn op of anders met regels komen, nog best lang kunnen duren). Dat zou tijd worden, want het huidige systeem zorgt voor een hoop ergernissen, gemiste treinen en ook extra kosten. In alle eerlijkheid moet ik het nog maar zien, met alle mitsen en maren die ik nu zie, of dit ook echt op korte termijn geregeld zal zijn... Maar ik hou hoop! Vooral ook omdat onze Kamerfractie hier bovenop zit en de minister bij de les houdt.

Lees verder
13 februari 2015

Problemen met de bus? Dien een klacht in!

De afgelopen weken zag ik op facebook en twitter maar ook in mijn mailbox een hoop klachten langs komen over de nieuwe dienstregeling van Arriva in de Hoeksche Waard. Naar aanleiding van al deze klachten stelde ik vragen aan het provinciebestuur. Maar wat bleek? Het provinciebestuur en Arriva hadden nog bijna geen klachten ontvangen en zodoende was het beeld bij het provinciebestuur ook niet zo dat er grote problemen zijn met de nieuwe dienstregeling.

Lees verder
2 juli 2014

Grote winst OV bedrijven door 'niet uitchecken' onbegrijpelijk

Kiezen voor een papieren treinkaartje is vanaf er vanaf 9 juli niet meer bij. De OV-chipkaart wordt verplicht, inclusief voor elke reis in- en uitchecken. Als je nog wel een wegwerp chip wilt, betaal je een euro extra. Dit kaartje met chip zorgt voor extra afval, vervuiling, en het is toch gewoon hetzelfde als een papieren kaartje? Ik snap niet waarom er dan nu ineens een chip in moet, en daarnaast kun je hiermee ook niet met iemand met korting mee reizen.

Lees verder
15 februari 2014

Een gesprek in de trein

Gisteren hoorde ik in de trein een gesprek tussen 2 oudere dames over hun ov-chipkaart ervaringen. Beiden bleken niet alleen zelf problemen met de kaart tegen te komen, maar ook mensen in hun omgeving liepen tegen grote problemen aan. Een vriendin van  in de 80 die een  boete gekregen had door problemen met de ov-chip, verschillende voorbeelden van mensen die hun gratis reisdagen niet op konden halen. Maar ook dat 1 van de dames geen internet had om zaken te regelen, terwijl je internet wel nodig hebt om bepaalde voordelen te kunnen genieten en ook zaken te regelen.

Lees verder
5 augustus 2013

Geen klachten over hitte?

In het AD van afgelopen vrijdag, reageert Arriva op de berichten dat het veel te heet is in de bussen in de Alblasserwaard. Arriva stelt dat het wel mee zal vallen, want er zijn maar weinig reacties van klanten binnengekomen. Met wat ik hoor vanuit die regio, lijkt het niet mee te vallen en hebben reizigers en chauffeurs stevig last (gehad) van de hitte in de bussen. Ik denk dat het heel goed zou zijn als mensen die last hebben (gehad) van veel te warme bussen (alsnog) een klacht indienen bij Arriva en/of provincie. Op die manier worden jullie gehoord en zal dit probleem hopelijk aangepakt worden.

Lees verder

U bent hier